2014年11月11日星期二

疫苗受害者章雅昕家属章燕上京向APEC会议陈情被抓



(维权网信息员李峰报道)本网获悉,20141111日星期二,河北省廊坊市疫苗受害者章雅昕家属章燕在北京被警察带上警车,具体情况不明,章燕电话: 13131694819。此前章雅昕向美国总统奥巴马发出了“寻求美国生命健康权人道保护信”。

章雅昕寻求美国生命健康权人道保护信

尊敬的奥巴马先生:

正值北京APEC会议召开之际,您来中国参会,令我对您寄托深切期望!

我叫章雅昕,家住河北省廊坊市,我于2005723日在河北省廊坊市开发区医院接种糖丸疫苗导致终身瘫痪致残,近10年来,我父母因为上访打压导致家庭破裂,精神失常,多年我随爷爷奶奶生活在姑妈家,我生活不能自理,只能爬行,我活着没有尊严,我活着没有健康,我活着比死还痛苦。我向具有普世价值的美国寻求生命健康权的人道主义保护!

生命健康权是公民的生命权和健康权两种权利的,是公民享有的最基本的人权。生命权是一个公民享有的生命安全不被非法剥夺、危害的权利,健康权是指公民保护自己身体各器官、机能安全的权利。生命与健康是公民享有一切权利的基础,如果生命健康权得不到保障,那么公民的其他权利就无法实现或很难实,未成年人享有生命安全、身体健康,受法律保护的权利,任何组织和个人都不得非法侵害。

我因为疫苗致瘫痪失去了生命健康权,我为中国疫苗事业做出贡献,10年来,廊坊对我导致瘫痪一事,不解决不赔偿不医疗,我需要廊坊还我健康权,我需要医疗和救助,我需要一个个体生命最起码的权利得到保障!

关注生命健康是一个超级大国在国际社会上的基本社会责任:
1.人最宝贵的是生命,健康是人们幸福生活乃至生命安全的重要前提。
2.生命健康权是公民参加一切社会活动、享有其他一切权利的基础。
3.生命一旦丧失,任何权利都失去了意义,生命健康权是公民最根本的人身权。

尊敬的奥巴马先生,请见一下一个中国疫苗瘫痪儿童的爬行肌体吧!

于此止笔
顺祝安 

                河北廊坊求救儿童:章雅昕
                           2014-11-11

英文版本:

Zhang Yaxin sought the right to life and health American humanitarian protection
Dear Mr. Obama:

When the Beijing APEC conference, you China participants, to my reposing deep expectation on you!

My name is Zhang Yaxin, live in Hebei city of Langfang Province, I in July 23, 2005 in a hospital in Langfang City Development Zone Hebei province vaccination vaccine dragee candy lead to lifelong paralysis disabled, come nearly 10 years, my parents because petitions pressure leads to the breakup of a family, mental disorders, with years of my grandparents living in my aunt's house, I cannot take care of themselves, can only crawl no, I live with dignity, I live without health, I'm alive than dead pain. Humanitarian protection I to universal values America seek the rights of life and health!

Life and health right is a citizen's rights of life and health of the two rights, is the most basic human rights of citizens. The right of life is a citizen enjoys the life safety is not illegal deprivation of rights, the right to health hazards, refers to the citizens protect each organ, your body function of the right to. Life and health is the foundation of citizens to enjoy all the rights of life and health right, if not to protect the rights of citizens, then the other will be unable to achieve or very difficult to achieve, minors enjoy the life safety, health, of rights protected by law, any organization or individual shall illegally infringed.

I because vaccine paralysis has lost the right to life and health, I make a great contribution to Chinese vaccine cause, 10 years, Langfang to me cause paralysis of a thing, do not solve no compensation for the medical, I need to Langfang I the right to health, medical care and assistance I need, I need a individual life minimum rights!

Pay attention to life health is the basic social responsibility of a super power in the international society:
1 life is the most precious, health is an important prerequisite for a happy life and even the life safety of the people.
2 the rights of life and health is the foundation of all citizens to participate in social activities, enjoy all the rights of others.
3 life once lost any rights are meaningless, right of life and health is the most fundamental civil rights.

Dear Mr. Obama, please meet a Chinese vaccine paralyzed children crawling body!
In this check pen

Shun Zhuan

Hebei Langfang help children: Zhang Yaxin